img

Jak szybko i drogo sprzedać mieszkanie?

Jak szybko i drogo sprzedać mieszkanie lub dom?

Średni czas sprzedaży nieruchomości  mieszkalnej to około 3 miesiące.

Czas oczekiwania na ostatecznego kupca budynku, mieszkania czy lokalu użytkowego jest uzależniony od wielu czynników.

 

Wpływ na szybkość sprzedaży ma

m.in. potencjał nieruchomości, położenie, stopień i estetyka wykończenia, przeznaczenie po zakupie, cena, zaprezentowanie, zaangażowanie sprzedającego oraz kontakt. Obserwuje się, że niektóre nieruchomości czekają na rynku nawet ponad rok, po czym sprzedają się za kilkukrotnie niższą cenę, niż pierwotna.

 

Wzrost wartości

„Bez pracy nie ma kołaczy”.

Nie wierz w to, że pośrednik nieruchomości, albo serwis internetowy sprzeda Twoją nieruchomość szybko i za dobre pieniądze bez Twojego udziału i zaangażowania.

Sprzedając nieruchomość warto ją przygotować do tego procesu.

 

Oto kilka prostych czynności, które pozwolą Ci dokonać szybkiej sprzedaży oraz uzyskać wysoką cenę.

Posprzątaj

Sprzątanie

Opróżnij kąty z zalegających staroci, rzeczy zbędnych, nadmiarowych bibelotów i np. dodatkowych krzeseł nie do kompletu.

Opróżnij kosze na śmieci. Pozmywaj naczynia i schowaj je do szafek.

Stwórz przejrzystą i przestronną przestrzeń.

Pozostaw tylko potrzebne sprzęty. Pozwól oglądającym meblować tą przestrzeń w myślach.

Omieć pajęczyny.

Umyj okna.

 

Napraw usterki

Odpadająca tapeta czy listwa przypodłogowa, nieświecąca żarówka w kuchni – ich napawa nie wymaga dużego nakładu pracy, a efekt będzie nieporównanie lepszy.

Wszystkie zapomniane usterki, których w codziennym życiu już nie zauważasz, z pewnością zwrócą uwagę oglądających i będą mieć niekorzystny wpływ na ich decyzję.

Kwiaty w wazonie

Postaw żywe kwiaty

Kwiaty cięte w wazonie dają poczucie lekkości, ale zarazem luksusu. Dodatkowo ładnie pachnące zapewnią przyjemny klimat.

Kwiaty doniczkowe oznaczają życie, naturę i dają poczucie spokoju.

 

Łazienka

 

 

Ukryj osobiste przedmioty

Dzięki takiemu zabiegowi potencjalny kupiec będzie mógł zobaczyć siebie w Twojej łazience, w Twojej sypialni. Przedmioty osobistego użytku narzucają ograniczenie i podświadomie stawiają barierę mówiąc „ta przestrzeń jest zajęta”.

 

 

Zareklamuj się w internecie

Serwisy internetowe dają możliwość obwieszczenia światu swojego zamiaru o sprzedaży nieruchomości. Opis ogłoszenia powinien być przejrzysty, a zamieszczone zdjęcia przedstawiać ład i porządek.

Na zdjęciach pokaż najlepsze strony swojego lokum. Jeśli budynek jest zadbany z zewnątrz, a w pobliżu jest plac zabaw lub park – pokaż to na fotografiach.

Internet – reklama

Opis nieruchomości powinien zawierać informację o:

  • miejscu położenia,
  • liczbie pomieszczeń,
  • rodzajach pomieszczeń,
  • dodatkowych powierzchniach, typu balkon, komórka,
  • typ ogrzewania
  • źródło ciepłej wody
  • funkcjonalności
  • zastosowane rozwiązania technologiczne
  • opis usprawnień
  • dodatkowe zalety, np. nasłonecznienie
  • instytucjach znajdujących się w pobliżu.

 

Mów znajomym o sprzedaży

Poczta pantoflowa

W dobie internetu niedoceniana poczta pantoflowa nadal dobrze prosperuje. Informacja przekazywana z ust do ust daje dobre rezultaty.

Nagle okazuje się, że kolega z pracy szuka mieszkania dla swojego syna, albo sąsiadka spotkana na zakupach dla córki koleżanki.

 

 

 

Przygotuj się na odwiedziny kupca

Spójrz na swoje lokum jak kupujący:

Czego nie chciałbyś zobaczyć po wejściu?

Czego nie chciałbyś poczuć jako kupujący?

Wprowadź zmiany zgodnie z własnymi obserwacjami.

 

Nie gotuj

Kuchnia

Przed przyjściem oglądających nie gotuj potraw o przykrym zapachu, takich jak kapusta czy ryby.

Dobrze byłoby wywietrzyć pomieszczenia przed samą wizytą.

Zainwestuj w odświeżacz powietrza o neutralnym zapachu.

 

 

Kontakt

W kontakcie z potencjalnym nabywcą bądź uprzejmy, uśmiechaj się.

Ludzie lubią historie. Opowiedz kto tu mieszka, potwierdź, że jesteś w tym mieszkaniu szczęśliwy.

Wskaż zalety nieruchomości.

Jeśli sprzedajesz mieszkanie samodzielnie – przygotuj się na wymianę nr telefonów, e-maila. Warto nie tylko dać namiar do siebie, ale także poprosić oglądającego o kontakt, jeśli jest zainteresowany. Miej pod ręką kartkę i długopis, żeby nie szukać ich w panice.

Noś przy sobie wizytówki, jeśli nie posiadasz – warto wydrukować ofertę, tj. wypisać szczegóły związane z nieruchomością (to samo, co w internecie) oraz podać do siebie dane kontaktowe.

Dla uproszczenia niektóre serwisy pozwalają na wydruk ogłoszenia.

 

Nie zniechęcaj się

Nie zniechęcaj się jeśli kupiec nie znajdzie się od razu. Pamiętaj, że to, co może przyciągnąć Twój wzrok i zachęcić Cię do kupna, niekoniecznie tak samo wpłynie na inną osobę. Ktoś ma do zrealizowania swój cel, swoją koncepcję, a może po prostu nie dałeś mu wolnej przestrzeni do zagospodarowania w wyobraźni.

 

Jak szybko i drogo sprzedać mieszkanie?

 

Towar

Nieruchomość to towar.

Nieruchomość to towar jak każdy inny, tylko droższy i nie mobilny. Profesjonalne podejście do sprzedaży w każdej branży gwarantuje sukces. A jak stare hasło mówi: „Reklama dźwignią handlu.”

Coraz popularniejsze staje się zlecanie przygotowania nieruchomości przed sprzedażą wyspecjalizowanej firmie zajmującej się home stagingiem.

Zmiana wystroju pomieszczeń według badań przeprowadzonych za oceanem skraca czas sprzedaży nieruchomości średnio o 40%, a dodatkowo cena wzrasta przeciętnie o 10%.

Na pewno warto zainwestować w home staging, jeżeli borykamy się ze sprzedażą nieruchomości stosunkowo długo, a nie chcemy stracić na wartości. Proponuję zainwestować również w profesjonalne zdjęcia bardzo dobrej jakości, które po zamieszczeniu w internecie na pewno przyniosą pożądany efekt.

Oczywiście można też czekać na odpowiedniego klienta do skutku, wszystko zależy od cierpliwości właściciela. Podobno każdy towar znajdzie swego nabywcę.

 

Słoneczne mieszkanie

Spotkanie z potencjalnymi kupcami nieruchomości

Na spotkanie z kupcami najlepiej umawiać się w dzień wolny od pracy w godzinach, kiedy w pomieszczeniach panuje światło dzienne.

Szczególnie słońce sprzyja dobremu nastrojowi i gotowości do podejmowania decyzji.

 

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *